scriem amintiri...

.

domingo, 27 de febrero de 2011

VISE BEBELUSTICE

Imi amintesc ca demult, inainte de adolescenta chiar, visam ca aveam un copilas, intotdeauna era baietel, blondut si cu ochii albastri-verzi, dolofan, ma trezeam cu multa dragoste in suflet, din aceea sufocanta si cu o mare dorinta de a deveni mama;

Nu m-am gandit niciodata prea mult la aceasta amintire, nu i-am cautat explicatia in  mod special, iar visul acesta nu a mai revenit cu timpul; au fost altele, mai nou, cand am ramas insarcinata, visul cu bebelusul nascut deja maricel, la vreo cinci-sase luni, visul in care alaptez si ma simt foarte implinita, visul in care pierd copilasul...






Nu pun mult pret pe semnificatia viselor, am cautat insa sa vad ce spun dictionarele de "specialitate",( care se bazeaza destul de mult pe fenomenele la nivel psiho-emotional) , ca o pur si simplu curiozitate:


In general, aceste vise cu bebelusii sunt expresie a maternitatii. Multe femei ajung la  cote maxime de anxietate cand asteapta si doresc si cauta, uneori indelung, acest moment al "ramanerii insarcinate". Aceasta anxietate ste deseori reflectata in somnul de noapte, deci in vise care sunt binevenite in astfel de situatii, fiind un mod de eliberare a tensiunii acumulate, o supapa.


Visele cu bebelusi reprezinta inocenta, caldura, nou inceput, vulnerabilitate, puritate. Daca visezi ca ai uitat bebelusul poate semnifica dorinta de a a-sti ascunde propria vulnerabilitate si debilitate. Un bebelus care plange este o proiectie a nevoii interioare de mai multa atentie se afectiune. De asemenea , poate fi un semn al obiectivelor neatinse, al neimplinirii.


In alta ordine de idei, si bebelusii viseaza, iar visele lor pot fi de-a dreptul periculoase conform unei teorii care sustine ca sindromul mortii infantile subite sau a mortii in leagan, se datoreaza viselor in care bebelusii nu mai respira visandu-se din nou in uter. Se pare ca sindromul mortii infantile subite (SMIS) este principala cauza a mortii bebelusilor mai mici de 1 an , majoritatea mortilor avand loc intre luna a doua si a patra de viata, fiind mai frecvente la baietei.


Dar desigur, exista inca semne de intrebare in ce priveste certitudinea acestei teorii.


Revenind  la vise, mai exact la visul meu de a fi mamica , eu am propria mea explicatie; tatal meu s-a recasatorit cand eu aveam 9 ani si a vut un baietel , blond, cu ochii verzi-albastri, dolofan, baietel pe care eu il iubeam foarte mult, desi nu locuiam impreuna; cred ca visul meu era  sau se nastea din dorinta mea de a-mi recupera tatal , stiind cat de multa atentie si dragoste avea noul bebelus, lipsindu-mi aceasta afectiune...


Si inca o amintire, ca sa termin cu visele:), dupa ce am nascut-o pe Miri, ajunsa acasa, am dormit si am visat ca sunt bebelus si ca beau laptic de la mama:)!

No hay comentarios:

Publicar un comentario

LinkWithin