scriem amintiri...

.

martes, 28 de julio de 2009

regina noptii


din Ferestre spre lumea lui Dumnezeu
autor James A. Tucker

Intr-o vara, cand eram de opt ani, una dintre vecinele noastre avea o planta foarte speciala. Ea ne-a spus sa fim gata sa venim cand ne va chema, daca dorim sa vedem una din privelistile cele mai minunate ale naturii. In cele din urma, la miezul noptii ne-a chemat. Ne-am grabit sa ne imbracam si am mers la ea, pentru a vedea cum inflorea o flaore de cactus, aparent neinteresanta.
In mod normal, o floare infloreste atat de incet incat nu pot sa-i vezi miscarea petalelor care se deschid, transformand-o in floare din boboc., dar la aceasta floare care infloreste numai dupa cele mai calduroase zile din prima parte a verii, poti vedea cum are loc procesul chiar in fata ochilor tai, in timp de cateva minute. Planta este numita, de obicei, cereusul de noapte, dar mai este numita si regina noptii. Fiecare floare se deschide doar o data, numai noaptea. Dar sunt multi boboci care asteapta sa se deschida si fac acest lucru doar dupa un orar cunoscut numai de ei si de Creator. Perioada in care bobocii se deschid poate dura doua saptamani. Se stie ca o planata poate produce 78 de flori intr-un sezon, dintre care 25 intr-o singura noapte.
In timpul zilei , cactusul de noapte arat urat si obisnuit. Nimeni nu stie ce frumusete se ascunde in mugurii neinteresanti, de culoare verde. Regina noptii asteapta timpul cel mai bun si conditiile cele mai potrivite, ca sa infloreasca. Daca aceste conditii nu apar , ea nu va inflori in acel sezon. Asa ca oamenii care doresc sa vada cereusul de noapte, trebuie sa astepte si sa spere. Iar cand
incepe inflorirea, trebuie sa fii gata si sa te trezesti, altfel pierzi spectacolul.
Regina pe care am vazut-o deschizandu-se cand aveam opt ani, avea doar o floare si daca nu ne-am fi grabit cand D-na Brown, am fi pierdut. seara , cand am mers la culcare, nu stiam ca evenimentul va avea loc in seara aceea. Era mai aproape decat stiam noi, dar eram gata.
Tu esti gata sa-L intalnesti pe Domnul la revenirea Sa?

2 comentarios:

  1. pe acest cactus il caut de cativa ani buni!
    am avut un asemenea cactus si eu in copilarie!
    1 data pe an infloreste
    si tine doar o noapte... daca vorbim de acelasi cactus (doar de cactus)
    super postare doamna!

    ResponderEliminar
  2. se pare ca da, este faimoasa regina a noptii, nici macar nu stiu daca l-am vazut vreodata, floarea imi este cunoscuta totusi, dar stiu ca miroase foarte frumos si am crezut de multe ori ca am trecut pe langa o regina a noptii!

    ResponderEliminar

LinkWithin